Skip to navigation Skip to main content
7331 - Luxe logeren bij de boer in Tirol

Logeren bij de boer wordt steeds populairder. In de Alpen is het een leuke manier om het echte boerenleven te leren kennen. Eenvoudig en zonder comfort, dat is het idee dat veel mensen hebben als ze denken aan een vakantie op een boerderij. Echter niets is minder waar. Wij mochten een aantal dagen logeren op de vakantieboerderij van Toni en Bettina in Scheffau: Lindenhof. Een plek waar gastvrijheid, comfort en luxe hoog in het vaandel staat. Zelfs voor de koeien die er wonen!

Vakantie in groen berglandschap

De vakantieboerderij ligt net buiten Scheffau en is gemakkelijk te vinden. Herkenningspunt is de grote lindeboom in de tuin, waaraan Lindenhof zijn naam te danken heeft. We worden vriendelijk ontvangen door Toni, die druk bezig is zijn net aangelegde oprit te sproeien. We zijn onder de indruk van het prachtige huis met enorm grote ramen, de royale tuin en de gigantische stal. Het uitzicht op het Wilder Kaiser gebergte is super mooi. Toni leidt ons rond in het huis dat in totaal 5 gastenkamers telt. De kamers zijn groot, luxe, sfeervol en beschikken over fijne badkamers.

Grote panoramavensters

In 2013 is Lindenhof rigoureus verbouwd. Hierbij zijn Toni en Bettina uitgegaan van de wensen die zij zelf hebben als ze op vakantie gaan: ruimte, comfort en sfeer. Een concept dat zeer goed heeft uitgepakt. Wij verblijven in een kamer met enorm grote vensters. Vanuit ons bed zien we de Wilder Kaiser: prachtig! Als Toni ons helpt met de bagage hebben we helemaal het gevoel alsof we in een 5-sterrenhotel zijn beland.

Kamer Lindenhof
Onze kamer met enorme raampartijen

Badkamer
De luxe badkamer past zo in een 4/5 sterren hotel

Hard werken

Bettina en Toni zijn harde werkers. Hij zorgt voor de boerderij en de dieren, terwijl Bettina de gasten verzorgt. Na het ontbijt ’s ochtends vertrekt ze naar Ellmau, waar ze eigenaresse is van een pension/restaurant. Hier werkt ze 6 dagen per week tot ’s avonds laat. Maar uit alles blijkt dat ze werk doen dat ze leuk vinden. Ze vullen elkaar aan en zijn super gastvrij.

Familie Lindenhof
Toni, Bettina en hun dochters

5-sterrenservice

De (persoonlijke) service op Lindenhof gaat ver. De eerste ochtend moeten we al om 06.45 uur vertrekken, omdat we een beklimming gaan maken naar de Ellmauer Halt. Dit vormt echter geen enkel probleem. Bettina wacht ons ’s ochtends om 06.15 uur op met een heerlijk ontbijt en ook de lunchpakketten voor onderweg zijn tip top in orde. We worden echt in de watten gelegd en verwend op de boerderij. Uiteraard kennen Toni en Bettina de omgeving op hun duimpje en ze geven ons leuke tips. Na lange actieve dagen in Wilder Kaiser genieten we van de luxe kamer en de heerlijke tuin.

Ontbijt Lindenhof
Een heerlijk ontbijt met een fijn uitzicht

Het luxeleven van de koeien

We krijgen een rondleiding in de moderne en nieuwe stal van de boerderij. Hier wonen in de winter 90 koeien. Ze hebben hier een geweldig leven. Aan de muur hangen zelfs draaiende massageborstels en in de zomer gaan de ‘dames’ op vakantie naar de alm. Dit gaat overigens ook op een luxe manier; de dieren worden per vrachtwagen naar de Alpenweide in de buurt van Pass Thurn gebracht. Hier verblijven ze minimaal 3 maanden op groene frisse weides. De koeien worden in de zomer regelmatig bezocht door Toni en zijn familie: ze zijn duidelijk dol op hun beesten! Op de boerderij blijven enkele koeien achter: de oude dames en de jonge dieren.

Koeien op Lindenhof
Ook de koeien hebben een goed leven op Lindenhof

Leuker dan een groot en luxe hotel

De dagen die we doorbrachten op Lindenhof waren heerlijk! Toni, Bettina en de kinderen zijn super gastvrij en we hebben hen, én het boerenleven in Tirol, echt een beetje leren kennen in deze korte periode. Het is een aanrader voor vakantiegangers die de grote, onpersoonlijke luxe hotels een beetje beu zijn en op zoek zijn naar kleinschaligheid en persoonlijke service.

Dit hebben we ondernomen in tijdens ons verblijf in Wilder Kaiser

Zomer Miranda

Over Miranda

Miranda is dol op de Alpen en is hier ook regelmatig te vinden. Zowel in de zomer als in de winter. De perfecte vakantie bestaat voor haar uit bergen, water, actie, relaxen, een goed boek en heerlijk eten. Haar avonturen op het water, de mountainbike, de motor of te voet deelt ze in haar blogs.